werkwijze

Studio
vuurtoren
zorgt ervoor
dat je de
juiste koers
gaat varen

Wat kan je van mij verwachten? Tomeloze inzet. En de eerlijkheid van een echte vriend. Dat betekent dat ik altijd met je meedenk, maar niet altijd met je meepraat. Ik stel vragen. Veel vragen. Ik verdiep me in jouw bedrijf of product en denk vanuit jouw eindgebruikers. Ik zorg dat we juiste koers gaan varen. Ik kom met betekenisvolle ideeën en sterk onderbouwde concepten & ontwerpen waar je mee verder kan.

Achter een goed ontwerp zit altijd een goed verhaal. Voordat ik voor je aan de slag ga, wil ik je daarom leren kennen. Wat doe je, wat drijft je, wat maakt jouw product of dienst onderscheidend en wie wil je bereiken? In een eerste gesprek komen we meteen tot de kern van je vraag. Wat heb je écht nodig en hoe kan Studio vuurtoren je daarbij helpen? Ik geloof in duurzame relaties, gebaseerd op wederzijds vertrouwen. En in goed, persoonlijk en direct contact.

Als ik genoeg weet, vraag ik jouw vertrouwen en trek ik me terug. Ik sluit me op, om te brainstormen, ik doe grondig onderzoek en ik geef ideeën de ruimte om te kunnen groeien. 
Ik ontwikkel een concept en toets alle stappen in het proces aan de kernwoorden of -zinnen die we hebben opgesteld. Ik leg de basis voor je visuele identiteit, en van daaruit gaan we verder.

Specialiteiten

Visuele identiteit

Visuele identiteit

Je vraagt je af, wat is dat dan, zo’n visuele identiteit? Kort gezegd; alles heeft een visuele identiteit. Zelfs je moeder. Haar achtergrond, haar uiterlijke verzorging, woordkeuze, de auto die ze rijdt. Zelfs haar soep is onderdeel van wie ze is. Maakt ze verse soep? Of komt het uit een pak? En is het dan Unox, het basic huismerk of een luxe biologische soep van de versafdeling? Het klinkt misschien niet relevant, maar al deze ingrediënten vormen ons identiteit, ze zeggen wie wij zijn en leiden tot een totaalbeeld dat anderen van ons hebben.

De visuele identiteit vormt dus de basis voor alle uitingen van jouw bedrijf of organisatie. Ook een magazine, product of campagne heeft een identiteit. Het gaat dan bijvoorbeeld om de tone-of-voice, het kleurgebruik, de typografie, een herkenbare illustratie- en fotografiestijl. Ook de gekozen kanalen voor communicatie spelen een rol. Samen vormen ze een geheel. Studio vuurtoren neemt al deze elementen mee in het onderzoek en werkt het uit tot in de kleinste details en zorgt ervoor dat het plaatje klopt. En ja, daar hoort een logo natuurlijk ook bij.

Print

Print

Bij een mooi, uniek bedrijf hoort ook mooi drukwerk. Welk papierkeuze past daarbij en welke druk-techniek? Liever zeefdruk voor krachtige kleuren of een diepdruk voor reliëf? Het is een spreekwoordelijk visitekaartje. Ik beschouw het als een kado - voor mij als ontwerper - wanneer er gekozen wordt voor mooi drukwerk drukwerk. Je kan er je klanten écht mee verrassen.

Na jaren ervaring vol magazines, boeken, flyers en posters weet ik als geen ander waar je moet zijn voor mooi drukwerk. Ik heb een breed netwerk en ik vind het altijd fijn om mee te denken en tot in de puntjes alles goed te verzorgen.

Online

Online

Online is de beste plek om een verhaal te vertellen. Mensen moeten geleid worden door een website. Daar spelen een hoop zaken een grote rol: welke elementen staan er op welke plek, wat is de beste indeling van je website, welke knoppen zijn er nodig om de bezoekers te triggeren? Maar online is meer dan alleen een website. Wat is er nodig om je doelgroep te bereiken, en hoe zien je socialmedia kanalen er dan uit, wat zijn terugkerende posts?

Na jaren ervaring heb ik een groot en sterk netwerk aan webbouwers, fotografen en tekstschrijvers opgebouwd. Ik werk graag samen en ontwerp websites in Indesign of in AdobeXD. Wanneer alles goed is uitgedacht, bereik je je klanten het beste, en vertel je het verhaal dat je wilt vertellen.

No items found.
No items found.